FANDOM

Suibian (随便, Suíbiàn) to miecz Wei Wuxiana. Po jego śmierci wpadł w ręce Jin Guangyao. Imię miecza oznacza dosłownie "jakkolwiek/jak chcesz".

Opis

Suibian to lekki miecz o jasnym ostrzu, na którym zostało wyryte jego imię. Wei Wuxian nie miał zamiaru go tak nazwać, ale nie mógł wymyślić żadnego imienia, więc powiedział Jiang Fengmianowi, by ten nazwał go jakkolwiek. Nie spodziewał się, że mężczyzna weźmie to na poważnie i właśnie tak nazwie miecz[1].

Użycie

Pierwsze życie

Podczas polowania na wodne ghule Lan Wangji był zbulwersowany imieniem miecza[1].

Razem z innymi młodzieńcami Wei Wuxian oddał Suibiana Wen Chao podczas obozu treningowego sekty QishanWen[2]. Jiang Cheng odzyskał miecze, kiedy Wei Wuxian wciąż był uwięziony na Kopcach Pogrzebowych i nosił go ze sobą do jego powrotu[3].

Po Kampanii Zestrzelenia Słońca z powodu utraty Złotego Rdzenia Wei Wuxian rzadko nosił ze sobą miecz, zaskarbiając sobie wiele krytyki[4].

Drugie życie

Przez trzynaście lat po śmierci Wei Wuxiana Suibian był przetrzymywany w skarbcu Jin Guangyao. Miecz się zapieczętował, nie pozwalając nikomu z wyjątkiem właściciela go dobyć[5].

Kiedy Jin Guangyao skierował Henshenga w stronę odrodzonego Wei Wuxiana, oskarżając go o bycie odpowiedzialnym za śmierć Qin Su, Wei Wuxian w obronie wyciągnął z pochwy Suibiana, co zdemaskowało go jako Patriarchę Yiling[5].

Po Drugim Oblężeniu Kopców Pogrzbowych Wen Ning zdradził sekret Złotego Rdzenia Wei Wuxiana poprzez zmuszenie Jiang Chenga do dobycia Suibiana. Kiedy miecz się go posłuchał, Wen Ning poinformował go, że ostrze rozpoznaje rdzeń Wei Wuxiana w jego ciele[6][4].

Ciekawostki

  • Kiedy ludzie wspominali Suibian, to nazywali go "ten miecz", "tamten miecz" albo "jego miecz", by nie wymawiać tak żenującego imienia[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Powieść, rozdział 16
  2. Powieść, rozdział 51
  3. Powieść, rozdział 62
  4. 4,0 4,1 Powieść, rozdział 89
  5. 5,0 5,1 5,2 Powieść, rozdział 50
  6. Powieść, rozdział 88