FANDOM

Sekty kultywacyjne (玄门世家, Xuánmén shìjiā) to forma zgrupowania społecznego dla kultywatorów w świecie Mo Dao Zu Shi. W większości powieści xianxia kultywacja jest nauczana w sektach lub szkołach (门派), w których ludzie okazują szacunek mistrzom w nadziej na zostanie ich uczniem. Zaś w powieści Mo Xiang Tong Xiu sekty składały się głównie z krewnych i spowinowaconych rodzin[1]. Zastosowano w nich system dziedziczenia Dishu.

Historia

Początki

Kilkaset lat przed wydarzeniami z powieści, Wen Mao, założyciel QishanWen, zasugerował zmianę z systemu szkół na system więzów krwi[2][1]. Ludzie zainspirowali się Wenem Mao, a sekty zaczęły "wyrastać jak kiełki bambusa po deszczu". Prawie każdy choć trochę znany kultywator postanowił założyć swoją własną sektę[1], łączenie z Lan Anem, który zapoczątkował GusuLan[3].

Tylko jeden kultywator z wielkiego pokolenia założycieli dożył czasów obecnych – Baoshan Sanren, która postanowiła zaszyć się na niebiańskiej górze i pozostać przy pierwotnym systemie szkolnym[1].

Pięć Wielkich Sekt

Na świecie istniało wiele sekt i klanów, ale pięć z nich było najbardziej prominentnych. Były to:

Kampania Zestrzelenia Słońca

Główny artykuł: Kampania Zestrzelenia Słońca

W młodości Wei Wuxiana światu kultywacyjnemu znużyła się tyrania sekty QishanWen, co doprowadziło do Kampanii Zestrzelenia Słońca. Jej skutkiem było całowite zniszczenie Wenów i pozostanie tylko Czterech Wielkich Sekt.

Naczelny Kultywator (仙督)

W pokłosie Kampanii Zestrzelenia Słońca Jin Guangshan zaproponował stworzenie pozycji Naczelnego Kultywatora - nominowanego lidera świata kultywacji, który rozwiązywałby poważne problemy i miał wpływ na różne sekty [4].

Ambitny lider LanlingJin starał się samemu zająć tę pozycję, jednak wielu mu się sprzeciwiało (łącznie z Nie Mingjue i He Su)[5][6]. Nagła śmierć ukróciła jego plany. Jego syn odziedzyczył po nim sektę, jak i tytuł Naczelnego Kultywatora[4].

Po upadku Jina Guangyao nie wyznaczono jeszcze jego następcy. Według jednego z wywiadów z Mo Xiang Tong Xiu, to Nie Huaisang jest najbardziej prawdopodobnym kandydatem[7].

Umiejętności

Każda sekta podążała ścieżką wyznaczoną przez ich założyciela. Na przykład muzyczność GusuLan wynikała z faktu, że ich Lan An był muzykiem, a QingheNie korzystało z szabli, ponieważ ich założyciel był rzeźnikiem. Porzucenie ścieżki założyciela i obranie nowej metody kultywacji było uważane za zdradę przodków[8].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Powieść, rozdział 29
  2. Powieść, rozdział 13
  3. Powieść, rozdział 18
  4. 4,0 4,1 Powieść, rozdział 11
  5. Powieść, rozdział 76
  6. Powieść, rozdział 118
  7. Wywiad z autorką
  8. Powieść, rozdział 26