FANDOM

Rytuał ofiarny (献舍, Xiàn Shě) to zakazany rytuał, w którym przywołany duch na stałe przejmuje ciało przywołującego w zamian za spełnienie jego życzeń.

Historia

Jego szczegóły nie są znane, gdyż jedynym przypadkiem zakończonym powodzeniem był rytuał odprawiony przez Mo Xuanyu, który przyzwał duszę Wei Wuxiana[1].

Z tego, co jest wiadome, trzeba nakreślić szyk ludzką krwią, poprosić złośliwego ducha o spełnienie życzenia i zadać sobie rany, które się nie zagoją, jeśli życzenie nie zostanie spełnione. Gdy przyzwany duch nie sprosta wymaganiom, to jego dusza zostanie zniszczona i nigdy nie dołączy do kręgu reinkarnacji[1].

Przyzwanie Wei Wuxiana

Wei Wuxian ocknął się w otoczeniu szyku nakreślonego krwią. Ku jego konsternacji, choć Mo Xuanyu zostawił list opisujący jak znęcała się nad nim rodzina, to zapomniał zapisać swoje ostatnie życzenie. Chwilę później Wei Wuxian odkrył cztery rozcięcia na ramieniu, symbolizujące liczbę osób, na których Mo Xuanyu chciał się zemścić. Rany nie zagoją się, dopóki życzenie nie zostanie spełnione. Wei Wuxian pierwotnie próbował upokorzyć rodzinę Mo na oczach młodych uczniów z sekty GusuLan, ale kiedy to nie podziałało, to uznał, że Mo Xuanyu tak naprawdę pragnął śmierci krewnych[1].

Warunki rytuału zostały przypadkowo spełnione, kiedy do wioski dostało demoniczne ramię, które zabiło panią Mo, jej męża, Mo Ziyuana i A-Tonga – wyglądało na to, że to właśnie ich śmierci pragnął Mo Xuanyu. Dzięki temu Wei Wuxian mógł odetchnąć z ulgą, że jego dusza nie zostanie zniszczona[2][3].

Wieża Złotego Karpia

Kiedy podczas konferencji dyskusyjnej w Wieży Złotego Karpia tożsamość Wei Wuxiana została ujawniona, Jin Guangyao potwierdził, że Mo Xuanyu miał w rękach manuskrypty Patriarchy Yiling. W rezultacie mógł przeprowadzić rytuał z pamięci[4].

Pokłosie incydentu w świątyni Guanyin

Po incydencie w świątyni Guanyin Wei Wuxian spekulował, że nawet jeśli Mo Xuanyu sam odkrył informacje na temat rytuału w tajemnym pokoju Jin Guangyao, to prawdopodobnie dopiero Nie Huaisang mu o nim później przypomniał lub nawet przekazał mu więcej szczegółów potrzebnych do jego przeprowadzenia[5].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Powieść, rozdział 2
  2. Powieść, rozdział 3
  3. Powieść, rozdział 4
  4. Powieść, rozdział 50
  5. Powieść, rozdział 109