FANDOM

Sekta QishanWen (岐山温氏, Qíshān Wēn Shì) to sekta kultywacyjna z siedzibą w Mieście bez Nocy w Qishan. Jej ostatnim liderem był Wen Ruohan.

Strój

Szaty noszone przez Wenów były białe z czerwonymi mankietami i słonecznym motywem. U kultywatorów wysokiej rangi były dodatkowo przyozdobione czerwonymi płomieniami wokół rękawów i kołnierza[1].

Historia

"W śwіесіе kultуwасујnуm bуłо mnóѕtwо ѕеkt і klаnów, wіęсеј nаwеt nіż gwіаzd nа nіеbіе. Роśród nісh bуł tуtаn, którу bеz wątріеnіа górоwаł nаd роzоѕtаłуmі – QіѕhаnWеn"[2].

Sekta QishanWen została założona przez Wena Mao, pierwszego kultywatora, który przeszedł z systemu szkolnego kultywacji na system pokrewieństwa. Zapoczątkowało to powstanie wielu sekt skupionych wokół rodzin[3].

W szczycie potęgi QishanWen niewiele sekt mogło się z nimi porównywać pod względem ilości uczniów, ziemi, potęgi czy magicznych narzędzi. Wielu kultywatorów uważało za ogromny honor zostanie ich gościnnym uczniem[2].

Jednak pod przywództwem Wena Ruohana sekta stała się tyraniczna, dopuszczając się takich okropności jak spalenie Zacisza Obłoków czy masakra Przystani Lotosów. Akty te zmusiły cztery wielkie klany do połączenia sił w Kampanii Zestrzelenia Słońca, by obalić dominium Wenów. Po porażce Miasto bez Nocy w ciągu doby praktycznie stało się opuszczone, a nad ostatnimi Wenami się znęcano, aż w końcu ich zabito[4][5].

Zwyczaje

Sektę QishanWen definiowała potęga. Wykorzystywali słońce jako swój motyw, oznajmiając, że mogliby „rywalizować ze słońcem w znakomitości i dorównać mu w długowieczności”[2].

Ich rezydencja była ogromna, prawie porównywalna wielkością do miasta. Nazwano ją Miasto bez Nocy, ponieważ mówiono, że w tym mieście nigdy nie zapadał zmierzch.

Jak wszystkie sekty Wenowie także uczyli swoich uczniów unikalnych technik szermierczych[6].

Członkowie

Liderzy

Główna rodzina

Inni

Odłamy rodziny

Spowinowaceni

Galeria

QishanWen serial

Przypisy

  1. Powieść, rozdział 60
  2. 2,0 2,1 2,2 Powieść, rozdział 17
  3. Powieść, rozdział 29
  4. Powieść, rozdział 71
  5. Powieść, rozdział 77
  6. Novel, Chapter 48