FANDOM

Przełęcz Qiongqi (穷奇道, Qióngqí Dào) to antyczna przełęcz położona na terytorium Lanling.

Historia

Czasy założycieli sekt

Według legend to właśnie tutaj założyciel sekty QishanWen, Wen Mao, zyskał sławę dzięki jednej bitwie. Przez 81 dni walczył z niebiańską bestią, w końcu pozbawiając ją życia. Tą bestią był Qiongqi, istota chaosu, znana z tego, że karała dobro i zachęcała do zła, pożerała lojalnych i sprawiedliwych, a nagradzała nikczemnych[1]. Nie wiadomo, czy legenda była prawdą, czy następcy Wen Mao ją wyolbrzymili.

Wydarzenia po Kampanii Zestrzelenia Słońca

Setki lat później przełęcz zamieniła się ze źródła niebezpieczeństwa w sceniczne miejsce pochwał i pielgrzymek turystów. Pierwotnie we wszystkich wysokich ścianach wykuto historię życia Wen Mao, jednak po Kampanii Zestrzelenia Słońca teren ten przypadł sekcie LanlingJin, która je przekuła na coś podkreślającego ich waleczność. Tak ogromna przebudowa wymagała wiele wysiłku, więc Jinowie zmusili pozostałych Wenów do pracy. To doprowadziło do śmierci Wen Ninga, a także cierpienia wielu innych, m.in. [[|Babcia Wen|babci Wen]], Wen Yuana i wujka Czwartego. Kiedy Wen Qing poprosiła Wei Wuxiana o pomoc, to zabił kilku nadzorców za ich okrucieństwo[1] i uwolnił około pięćdziesięciu[2] Wenów, zabierając ich na Kopce Pogrzebowe[1].

Atak na Wei Wuxiana

Wei Wuxian był w drodze na miesięcznicę Jin Linga, kiedy Jin Zixun zaatakował go na przełęczy, wierząc, że to on jest odpowiedzialny za rzuconą na niego klątwę setki dziur. Kiedy się kłócili, Wei Wuxian wykorzystał Wen Ninga do zaatakowania legionu kultywatorów, których przyprowadził ze sobą Zixun. Niedługo później nadszedł Jin Zixuan, pragnąc zażegnać konflikt, jednak podczas rozmowy został zabity razem z kuzynem przez Wen Ninga, kiedy Wei Wuxian stracił kontrolę[3].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Powieść, rozdział 72
  2. Powieść, rozdział 74
  3. Powieść, rozdział 76