FANDOM

Okrutny trup (凶尸, Xiōng shī) to ludzkie zwłoki ożywione za pomocą energii urazy.

Opis

Choć większość trupów nie jest świadoma, to są w stanie rozpoznać wrogów i przyjaciół na podstawie zapachu krwi[1][2]. Można je kontrolować za pomocą demonicznej kultywacji i pieczęci tygrysa stygijskiego[3]. Jeśli istota jest pod kontrolą pieczęci, to inne metody nie będą skuteczne[4]. Zasugerowane jest, że im wcześniej trup przemieni się po śmierci, tym będzie silniejszy[3].

Przypadki

W trakcie Kampanii Zestrzelenia Słońca Wei Wuxian rozkopywał groby członków QishanWen, by zamienić ich w okrutne trupy. Każdego zabitego Wena także zamieniał w swoją marionetkę, rozkazując in zabijać przyjaciół i rodzinę[5].

Niedługo po przejęciu ciała Mo Xuanyu Wei Wuxian przemienił świeże zwłoki rodziny Mo - Mo Ziyuana, Pani Mo, jej męża i A-Tonga. Rozkazał im, by zaatakowali demoniczne ramię, które przyczyniło się do ich śmierci, ale szybko zostali przez nie pokonani[3].

Podczas jednej z późniejszych przygód Wei Wuxian, Lan Wangji i Lan Sizhui spotkali młodego panicza, który był nawiedzany przez trupa byłego służącego. Ostatecznie okazało się, że służący chciał tylko zwrócić kawałek nefrytu, o którego kradzież został posądzony[6][7].

Świadomość

Wen Ning

Wen Ning był pierwszym znanym świadomym trupem. Został stworzony przez Wei Wuxiana tuż po swojej przedwczesnej śmierci. Choć szczegóły nie są znane, to wygląda na to, że do przywrócenia świadomości potrzebna była Pieczęć Tygrysa Stygijskiego i oryginalna dusza[8][9].

Po ożywieniu Wen Ning był niezwykle lojalny wobec Wei Wuxiana. Choć sekta LanlingJin wbiła mu gwoździe w czaszkę, by móc go kontrolować po śmierci patriarchy, to po trzynastu latach wciąż był w stanie rozpoznać rozkazy odrodzonego Wei Wuxiana[10][11].

Song Lan

Xue Yang stworzył drugiego świadomego trupa, Song Lana[8]. Choć był kontrolowany przez wbite w czaszkę gwoździe, to wciąż odpowiadał zgodnie z prawdą w trakcie Zapytania[12].

Xue Yang próbował przemienić też Xiao Xingchena, ale jego starania poszły na marne, ponieważ dusza mężczyzny została roztrzaskana[8].

Nie Mingjue

Najpotężniejszym okrutnym trupem w powieści był Nie Mingjue. Choć jego głównym celem była zemsta na swoim zabójcy, Jin Guangyao, to jego energia urazy była na tyle silna, by ciężko ranić starszyznę sekty GusuLan i wybić rodzinę Mo[3][1].

W świątyni Guanyin Lan Wangji i Lan Xichen nie byli w stanie go okiełznać za pomocą duetu tradycyjnej kultywacji. Ostatecznie Wei Wuxian za pomocą demonicznej kultywacji nakłonił go do położenia się w trumnie[1].

Niestety Nie Mingjue rozpoznawał ludzi tylko po więzach krwi, więc pomylił bratanka Jin Guangyao, Jin Linga, z nim samym, co prawie skończyło się śmiercią chłopaka. Wei Wuxian, który przejął ciało brata przyrodniego lidera sekty Jin, Mo Xuanyu, także był zagrożony[1]. Ostatecznie do uwięzienia Nie Mingjue w trumnie potrzebna była trzymająca sto lat pieczęć[13].

Żyjący trup

Główny artykuł: Zatrucie trupem

Rodzaj okrutnego trupa, który zostaje stworzony, kiedy żywa osoba zostanie zatruta trupim jadem. Ich ciała wciąż oddychają po śmierci[14].

Różnice w serialu

Z powodu cenzury w serialu nie mogły pojawić się prawdziwe żywe trupy, więc zamieniono je w "marionetki". Były to ciała pozbawione duszy, przeważnie ze względu na działanie metalu Yin[15]. Wen Ning i Song Lan nawet po przywróceniu dusz pozostali w stanie marionetkowym, dzięki czemu byli podatni na kontrolę za pomocną demonicznej kultywacji[16][17].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Powieść, rozdział 107
  2. Powieść, rozdział 108
  3. 3,0 3,1 3,2 3,3 Powieść, rozdział 5
  4. Powieść, rozdział 68
  5. Powieść, rozdział 66
  6. Powieść, rozdział 121
  7. Powieść, rozdział 122
  8. 8,0 8,1 8,2 Powieść, rozdział 41
  9. Powieść, rozdział 75
  10. Powieść, rozdział 30
  11. Powieść, rozdział 43
  12. Powieść, rozdział 37
  13. Powieść, rozdział 113
  14. Powieść, rozdział 35
  15. Serial, odcinek 9
  16. Serial, odcinek 29
  17. Serial, odcinek 39