FANDOM

Mo Xiang Tong Xiu (墨香铜臭, Mò Xiāng Tóng Xiù) to pseudonim autorki powieści Mo Dao Zu Shi. Wszystkie jej powieści zostały opublikowane online na stronie jjwxc, a Mo Dao Zu Shi i The Scum Villain's Self-Saving System doczekały się kopii papierowej wydanej przez PINSIN STUDIO (平心出版).

Jej weibo można znaleźć tutaj.

Biografia

Chciała studiować literaturę, ale jej matka uparła się, by poszła na ekonomię i stąd powstał jej pseudonim. Usłyszała od mamy, że jedna dłoń mogła jej pachnieć tuszem, a druga śmierdzieć pieniędzmi. 墨香 oznacza "czarny zapach", a 铜臭 to zwrot oznaczający "smród pieniędzy"[1].

Jej zainteresowanie BL zrodziło się poprzez czytanie w gimnazjum fanfiction z D. Gray-Mana, w którym protagonista zakochał się w jednej z postaci pobocznych. Uwielbiała czytać prace innych, więc sama też postanowiła spróbować coś napisać[1].

Nie spodziewała się, że Mo Dao Zu Shi stanie się tak popularne. Właściwie uważała, że transmigracja będzie jedynym popularnym motywem w historii, która pierwotnie miała być o zemście. Po rozpisaniu zarysu fabuły uświadomiła sobie, że jest w niej mniej zemsty, niż się spodziewała. Ostatecznie opisała zakończoną powieść jako historię o skomplikowanej wdzięczności, zemście i znajomościach[1].

Powieści

Plany

W wywiadzie w 2018 potwierdziła, że pracuje nad czwartą powieścią[2]. Wstępnie zatytułowała ją 死神没有休息日 – Sǐ Shén Méi Yǒu Xiū Xī Rì[3]

Adaptacje

Mo Dao Zu Shi doczekało się wielu adaptacji. Powstał webtoon, donghua, serial, filmy, audio drama w języku mandaryńskim i japońskim, a także gra mobilna.

Tian Guan Ci Fu jest dostępne także w formie webtoonu i trwają prace nad donghuą.

W przypadku The Scum Villain's Self-Saving System powstawanie webtoona zostało zawieszone z powodu "antyfana"[4]. Trwają prace nad donghuą.

Lan Qiren (manhua)
Zasady Mo Xiang Tong Xiu

1. Czerpanie korzyści materialnych z powieści lub jej postaci jest zabronione.
2. Sprzedaż fanowskich gadżetów jest zabroniona (proszę, kupujcie z oficjalnych źródeł).
3. Szycie własnych kostiumów cosplayowych jest zabronione (proszę, kupujcie z oficjalnych źródeł).
4. Organizowanie biletowanych wydarzeń lub spotykanie się na płatnych wydarzeniach jest zabronione.
5. Rozdzielanie głównych par jest zabronione.

Źródło: weibo autorki

References

  1. 1,0 1,1 1,2 Wywiad z autorką na Bilibili [1]
  2. Wywiad z autorką na weibo [2]
  3. JJWXC [3]
  4. Wyjaśnienie incydentu [4]