FANDOM

Spis innych sekt wspomnianych w powieści.

LaolingQin

Poboczny klan sekty LanlingJin prowadzony przez Qina Cangye, przybranego ojca Qin Su i podwładnego Jin Guangshana[1].

MolingSu

Nowa sekta pod dowództwem Su She[2]. Ich metoda muzycznej kultywacji była podobna do technik GusuLan[3].

YueyangChang

Główny artykuł: YueyangChang

Sekta z siedzibą w Yueyang. Większość jej członków została wymordowana w ich własnym domu przez Xue Yanga, który sprawdzał możliwości zrekonstruowanej Pieczęci Tygrysa Stygijskiego. Przeżył ich lider, Chang Ping i kilku nienazwanych kultywatorów. Kilka lat później Xue Yang udający Xiao Xingchena wybił resztę. Chang Ping umarł poprzez lingchi.

BalingOuyang

Sekta sprzymierzona z YunmengJiang. W powieści wspomniany był jeden z jej członków, Ouyang Zizhen, romantyczny młodzieniec, który po raz pierwszy pojawił się w wątku o mieście Yi. Jego ojciec był liderem sekty[4].

MeishanYu

Choć nie była na tym samym poziomie co pięć wielkich sekt, MeishanYu było potężne. Zmusili Jianga Fengmiana do zawarcia z nimi sojuszu poprzez małżeństwo z Yu Ziyuan[5].

Biorąc pod uwagę, że Jiang Fengmian rozkazał Jiang Chengowi odszukać w MeishanYu babcię i siostrę, to bardzo prawdopodobne jest, że w czasie Kampanii Zestrzelenia Słońca sektą przewodziła kobieta[6]

Yao

Sekta skupiająca się na sztuce, dowodzona przez Yao[4].

YingchuanWang

Drobna sekta, która zyskała dzięki związaniu się Wang Lingjiao z Wenem Chao[7]

TingshanHe

Zostali fałszywie oskarżeni o zdradę za sprzeciwianie się władzy Jina Guangshana. W rezultacie wszyscy członkowie sekty zostali zabici przez Xue Yanga i Jina Guangyao. Ich lilderem był He Su[8].

Przypisy

  1. Powieść, rozdział 47
  2. Powieść, rozdział 50
  3. Powieść, rozdział 80
  4. 4,0 4,1 Powieść, rozdział 68
  5. Powieść, rozdział 56
  6. Powieść, rozdział 58
  7. Powieść, rozdział 52
  8. Powieść, rozdział 118