FANDOM

Czczona Triada (三尊, Sān Zūn) to oficjalna nazwa triumwiratu złożonego z Nie Mingjue, Lan Xichena i Jin Guangyao, bohaterów Kampanii Zestrzelenia Słońca.

Kampania Zestrzelenia Słońca

Podczas Kampanii Zestrzelenia Słońca historie pełne pochwał były opowiadane na temat całej trójki. Nie Mingjue chwalono za niszczenie wszystkich przeszkód i zabicie każdego kultywatora z QishanWen, którego napotkał. Lan Xichen często podróżował, by pomagać innym, ratując wiele żyć, odzyskując utracone ziemie i asystując przy ucieczkach, przez co był uważany przez walczących za promień nadziei[1]. Jin Guangyao zyskał sławę za szpiegowanie w Mieście bez Nocy i ewentualne zabicie Wena Ruohana[2].

Przysięga braterska

W wyniku nalegań Lan Xichena złożyli przysięgę braterską, ale Nie Mingjue nie ufał Jin Guangyao. Zgodził się z nadzieją, że dzięki temu będzie w stanie go pilnować i pokieruje go drogą moralności[3]. Z tego powodu przysięga Nie Mingjue zawierała zwroty takie jak "stawić czoła tysiącom wskazujących winę palców" czy "być rozerwanym na strzępy", co Jin Guangyao uznał za groźbę[4].

Rozpad Triady

Pod koniec powieści Jin Guangyao i Nie Mingjue zostali razem zapieczętowani na sto lat w trumnie[5]. Pogrążony w żałobie Lan Xichen oddał się odosobnionej medytacji[6].

Przypisy

  1. Powieść, rozdział 48
  2. Powieść, rozdział 47
  3. Powieść, rozdział 49
  4. Powieść, rozdział 50
  5. Powieść, rozdział 113
  6. Powieść, rozdział 114