FANDOM

Cangse Sanren (藏色散人, Cángsè Sànrén) to uczennica słynnej wędrownej kultywatorki, Baoshan Sanren. Choć po opuszczeniu niebiańskiej góry miała wielu adoratorów, to wzięła ślub ze służącym, Wei Changzem. Miała z nim syna, Wei Wuxianaa.

Wygląd

Opisano ją jako piękną kobietę[1]. Wei Wuxian pamiętał, że ubierała się na biało[2].

Osobowość

Na przestrzeni powieści jest delikatnie zasugerowane, że z charakteru Cangse Sanren była podobna do syna: towarzyska, psotna i bezpośrednia. Wei Wuxian zapamiętał, że zawsze się uśmiechała[2]. Wydawała się być z natury bezinteresowna, ucząc Wei Wuxiana, że powinien "pamiętać to, co inni robią dla ciebie, nie to, co ty robisz dla innych. Ludzie dopiero poczują się wolni, kiedy nie będą trzymali tak wiele w swoich sercach"[3].

Historia

Baoshan Sanren znana była z przygarniania porzuconych dzieci i uczenia ich kultywacji, co sugeruje, że Cangse Sanren była właśnie takim dzieckiem. W końcu opuściła niebiańską górę, obiecując, że nigdy już nie wróci[4]. Według Xiao Xingchena wyjątkowe zdolności Cangse były znane wśród uczniów Baoshan Sanren nawet po jej odejściu[1].

W którymś momencie swojego życia odwiedziła Zacisze Obłoków. Ciągła dyscyplina Lan Qirena prawie kosztowała Jiang Fengmiana i Wei Changze ich życia podczas nocnych łowów, więc Cangse w ramach zemsty zgoliła mu kozią bródkę, co później podczas nauk u Lanów powtórzył jej syn[5]. Jiang Fengmian się w niej zakochał, ale uciekła razem z jego służącym, Wei Changzem[6]. Niestety oboje zostali zabici podczas nocnych łowów, kiedy ich syn wciąż był mały[1].

Ciekawostki

  • 藏 może zostać odczytane na dwa sposoby: zàng i cáng.
  • 散人 (Sànrén) oznacza "odpoczywającą osobę". Przeważnie używa się tego określenia do wskazania osób bez pracy lub niepowiązanych ze światem, ale tutaj chodzi o zestawienie wędrownych kultywatorów z sektami.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Powieść, rozdział 40
  2. 2,0 2,1 Powieść, rozdział 66
  3. Powieść, rozdział 113
  4. Powieść, rozdział 29
  5. Wywiad z autorką
  6. Powieść, rozdział 56