FANDOM

Babcia Wen (温婆婆, Wēn-pópó) to babcia Wen Qing, Wen Ninga i Wen Yuana.

Wygląd

Babcia Wen była starszą kobietą o przygarbionej sylwetce i rzadkich, siwych włosach. Do poruszania się często potrzebowała wsparcia w postaci drewnianej laski[1].

Osobowość

Po upadku sekty QishanWen babcię Wen przerażały wszystkie ważne postaci świata kultywacyjnego, łącznie z Weiem Wuxianem i Jiang Chengiem[2].

Wydawała się pracowita i skłonna do poświęceń. Wen Qing musiała ją zbesztać, gdy ta uparła się, że pomimo bólu kolan przygotuje posiłek z okazji powrotu Wen Ninga do życia[2].

Historia

Pokłosie Kampanii Zestrzelenia Słońca

Babacia Wen była jedną z ostatnich Wenów. Razem z wnukiem Wen Yuanem i resztą rodziny została uwięziona na przełęczy Qiongqi przez sektę LanlingJin. Kiedy Wei Wuxian przybył z Wen Qing, by ich uratować, to zobaczył, jak babcia Wen jest zmuszana do noszenia zbyt ciężkiej dla niej flagi w tę i z powrotem, co jej oprawcy nazwali "autorefleksją"[1].

Była jednym z około pięćdziesięciu kultywatorów[3] uratowanych przez Wei Wuxiana, którzy zamieszkali z nim potem na Kopcach Pogrzebowych[1]. Dopiero po ożywieniu Wen Ninga przestała tak bardzo bać się Wei Wuxiana[2].

Z wyjątkiem Wen Qing, Wen Ninga i Wen Yuana, wszyscy Wenowie zostali zabici podczas Pierwszego Oblężenia Kopców Pogrzebowych i wrzuceni do Sadzawki Krwi w Jaskini Mordowania Demonów. Zasugerowane było, że część czaszki babci Wen została zgnieciona[4].

Krwawe zwłoki

Podczas Drugiego Oblężenia Kopców Pogrzebowych Wei Wuxian miał zamiar się narazić, by pomóc innym kultywatorom uciec przed trupami będącymi pod kontrolą Pieczęci Tygrysa Stygijskiego. Lan Sizhui, Wen Ning i Lan Wangji do niego dołączyli. W rezultacie zmarli Wenowie powstali, by dołączyć do walki i uratować pozostałych członków swojej rodziny[4].

Babcia Wen podreptała do Lan Sizhuiego, rozpoznając go i sięgając, by pogładzić go po policzku, po czym wściekle zaatakowała otaczające go trupy. Po walce Lan Wangji i Wei Wuxian zasalutowali Wenom, a oni odwzajemnili ten gest i rozsypali się w szkarłatny proch[4].

Różnice w serialu

W serialu rodzina Wen Qing żyła na górze Dafan. Babcia Wen przywitała Lan Wangjiego, Wei Wuxiana i Nie Huaisanga, kiedy przybyli do ich wioski, ale tej samej nocy stała się ofiarą pożerającego dusze posągu bogini. Razem z pozostałymi mieszkańcami wioski próbowała zabić trójkę kultywatorów, ale została odciągnięta przez Wen Qing[5].

Kiedy Wei Wuxian i Lan Wangji zabili chmurną sowę, by uwolnić mieszkańców wioski, babcia Wen poszła płakać nad grobami zmarłej rodziny, że prawie zraniła swoją wnuczkę[6].

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Powieść, rozdział 72
  2. 2,0 2,1 2,2 Powieść, rozdział 75
  3. Powieść, rozdział 74
  4. 4,0 4,1 4,2 Powieść, rozdział 82
  5. Serial, odcinek 8
  6. Serial, odcinek 9