FANDOM

A-Yan (阿胭, Ā-Yān) to jedyna ofiara posągu bogini, która odzyskała swoją duszę.

Wygląd

Po zamieszaniu z posągiem bogini, A-Yan miała pusty wzrok. Patrzyła się wprost przed siebie bez mrugania i cały czas się uśmiechała[1].

Osobowość

Wydawała się być pobożną osobą, gdyż od razu po zaręczynach poszła się pomodlić, prosząc, by mąż kochał ją i był jej wierny aż do śmierci[2].

Historia

A-Yan mieszkała w mieście Stopy Buddy, które leżało u podnóża góry Dafan[1]. Od razu po zaręczynach poszła się pomodlić do posągu bogini, prosząc, by mąż kochał ją i był jej wierny aż do śmierci[2].

Jej mąż został następnego dnia zabity przez wilka i wyglądało na to, że dziewczyna straciła duszę. Jej ciało tylko oddychało. Jako że była drugą osobą w wiosce, którą spotkał taki los, nikt nie spodziewał się jej ozdrowienia[1]. Jednak jej ojciec poszedł do posągu bogini, by pomodlić się o jej powrót do zdrowia. W rezultacie dusza A-Yan została przywrócona, a jej ojca zabrana[2]. Dziewczyna nie była już taka sama jak kiedyś, ponieważ jej dusza została uszkodzona. Teraz tańczyła wesoło przed każdym przechodniem, imitując taniec i uśmiech posągu bogini[1].

Wei Wuxian przypadkiem na nią wpadł, kiedy zmierzał na górę Dafan. A-Yan tańczyła dla niego, dopóki nie odciągnęła jej zrozpaczona matka[1].

Różnice w animacji

A-Yan nie pojawiła się w animacji. Ukazano posąg bogini jako istotę opętaną przez demoniczne ramię, a nie osobny byt, który kradł dusze.

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 Powieść, rozdział 6
  2. 2,0 2,1 2,2 Powieść, rozdział 9